Možnosti dopravy

Z logistického pohľadu patria podlahy a podlahové príslušenstvo k náročnejším skupinám doručovaných tovarov. Tovar je dlhý, ťažký a často krát aj veľmi krehký. Najčastejšie je expedovaný na prepravných paletách. Aj napriek týmto nevýhodám sa nám darí vďaka precíznemu zabaleniu, použitiu ochranných prvkov a starostlivým výberom prepravcu, zabezpečiť jeho bezproblémové a bezpečné doručenie.

Vlastný odber - osobný odber tovaru je možný na adrese distribútora, alebo na adrese vybraných predajných miest v uvedených prevádzkových časoch. Pri vlastnom odbere tovaru odporúčame si vopred skontrolovať hmotnostné a objemové parametre objednaného tovaru a prispôsobiť tomu svoje prepravné a manipulačné možnosti. Hmotnosť tovarov je uvedená na potvrdení objednávky, resp. nás neváhajte kontaktovať. 

Doručenie na adresu zákazníka - objednaný tovar doručujeme na akúkoľvek adresu v Slovenskej republike a to obvykle nasledovný pracovný deň od odoslania zo skladu distribútora. Pokiaľ je tovar objednaný v pracovných dňoch do 12:00 hod. a je skladom u distribútora, expedujeme ho ešte v ten istý deň. Pokiaľ sa tovar objednáva z výroby, je expedovaný najskôr ako je to možné po jeho doručení na sklad distribútora, resp. tak, aby bol doručený v dohodnutý deň dodania k zákazníkovi. Výnimočne sa môže z nepredvídateľných dôvodov pri doprave stať, že tovar nie je doručený nasledovný deň od expedície zo skladu distribútora, ale o deň neskôr. V prípade, že takáto situácia nastane, budeme zákazníka o tom informovať hneď ako sa to dozvieme. Na základe uvedenej skutočnosti je lepšie plánovať ďalšiu manipuláciu s tovarom (napr. montáž) až po jeho doručení, aspoň s jednodňovou rezervou. Vyhnete sa tak prípadným nepríjemnostiam. Nehovoriac o tom, že pri podlahovom sortimente je nevyhnutná 24 hod. aklimatizácia pred samotnou inštaláciou.

Čas doručenia - tovar doručujeme v pracovné dni PO-PI v čase od 8:00 do 17:00 hod. najčastejšie do 14:00 hod. V prípade dodania na súkromnú adresu, Vás bude doručujúci vodič kontaktovať telefonicky najneskôr 1 hodinu pred doručením zásielky. V prípade neúspešného pokusu o doručenie vykoná vodič nasledujúci deň druhý pokus. Pokiaľ potrebujete poznať bližšie informácie o stave a termíne dodania Vašej objednávky, môžete podľa čísla zásielky vyhľadať Vašu zásielku na stránke prepravcu, link na ktorú obdržíte v e-mailovom avíze deň pred doručením, resp. v deň expedovania tovaru zo skladu distribútora.

Doprava ZDARMA - pokiaľ je hodnota expedovaného tovaru minimálne 120,- € s DPH, je jeho doručenie na náklady odosielateľa, teda pre zákazníka GRÁTIS! V prípade, že je hodnota mešia ako 120,- € s DPH je doprava účtovaná podľa cien uvedených v tabuľke nižšie.

Cenník dopravy:

doprava cennik

Celková cena dopravných nákladov zásielky sa môže meniť v závislosti od zvoleného typu balenia pri balení zásielky v sklade. Pri výbere typu balenia (PAL, BAL) vždy zvažujeme bezpečnosť pri doprave, ale aj finančné náklady na dopravu zásielky. Napr. 2 balenia podlahy by sme zabalili ako samostatné balíky, avšak 4 balenia by sme už expedovali na 1 prepravnej palete. Podobné to je aj pri inom našom sortimente. Preto sa výnimočne môže stať, že pri platenej doprave zákazníkom, budú dopravné náklady prehodnotené po spracovaní objednávky, o čom Vás samozrejme budeme informovať. Toto hrozí len pri malom množstve ťažkých a objemných tovarov.

Vykládka tovaru – dodávateľ garantuje vyloženie tovaru po prvé dvere (vchod do domu, bránka do dvora a pod.) Vodič je obvykle vybavený paletovým vozíkom na prevoz objemného tovaru po rovnom podklade. Žiadame zákazníkov, aby s ohľadom na množstvo a hmotnosť objednaného tovaru zabezpečili pri vykládke na adrese doručenia manipulačné a priestorové podmienky pre vyloženie tovaru. Pri neprevzatí zásielky, resp. pri opakovanom doručení, je dodávateľ oprávnený účtovať zákazníkovi dodatočné náklady, ktoré mu tým vznikli, viz. cenník dopravy.

Asistovaná vykládka - poskytujeme možnosť asistovanej vykládky tovaru vodičom. Vzhľadom k tomu, že tovar rozváža iba jeden vodič, je potrebné napríklad pri vykládke po schodoch, či pri ťažších, objemnejších zásielkach, aby ste zabezpečili pomocníka, ktorý mu so zložením a vynesením pomôže. Asistovanú vykládku je potrebné vopred nahlásiť dodávateľovi, napr. v poznámke pri spracovaní objednávky. Cena asistovanej vykládky je 12,- €.

Kontrola tovaru, prevzatie tovaru – odporúčame zákazníkom si tovar pri prevzatí skontrolovať. Zvlášť skontrolovať neporušenosť bezpečnostnej lepiacej pásky, nepoškodenosť obalu - narazené rohy, prerazenie krycej fólie alebo obalu a pod. Prípadné poškodenie, resp. nezrovnalosti so sprievodnými dokladmi nahlásiť dodávateľovi e-mailom na reklamacie@parador.sk, alebo telefonicky na 041/2858 137. Pri poškodení zásielky toto poznačiť do sprievodných dokladov a nechať si ich potvrdiť vodičom. Pokiaľ je možné, vyhotoví zákazník o tom fotodokumentáciu, ktorú následne pošle dodávateľovi na e-mail. Zápis o poškodení zásielky podpísaný vodičom špedičnej služby nám pomôže zrýchliť proces vybavenia reklámacie.

Zistili ste poškodenie zásielky až po jej prevzatí a odchode prepravcu?

Okrem bežných spôsobov nás môžte informovať aj pomocou reklamačného formulára, kde uveďte:

  • číslo nákupného dokladu
  • číslo zásielky
  • čo konkrétne nie je v poriadku (odporúčame pripojiť aj fotografiu poškodenia)
  • kontakt na Vás

Vratné palety - väčšina tovaru je expedovaná na tovarových drevených paletách. Bez ohľadu na typ (unifikované, jednorázové, europalety), dodávateľ požaduje vrátenie prepravných paliet. Vrátenie sa realizuje hneď pri doručení tovaru, teda zložením tovaru z prepravnej palety a jej odovzdanie priamo vodičovi dodávateľa, alebo vodičovi špedičnej služby. V prípade nevrátenia palety je dodávateľ oprávnený zákazníkovi paletu doúčtovať (europaleta = 6 €/ks, neeuropaleta = 3,6 €/ks).